maandag 24 september 2007

Koninginneloop Oostende


Zaterdag 22 september stond de Koninginneloop op het menu. Een parcours dat voor 100% door het park en bos loopt, met gevarieerde ondergrond, best wat scherpe bochten en een enkele helling. Tevens het trainingsparcours van de plaatselijke atleten.

Met Jurgen Dereere aan de start was al op voorhand geweten wie de zege zou binnenhalen. Ik kon het starttempo al iets makkelijker aan dan op het Westerkwartier en bleef zo net achter Dominique Verbeke, terwijl Jurgen al zachtjes aan wegliep (eerste km in 3'12). In de eerste ronde ging het mij snel genoeg en ik moest soms een paar meter laten.

Kristof Slabbinck was er ook bij. In het begin van de tweede ronde voerde ik het tempo heel lichtjes op en Dominique moest een gaatje laten. Kristof naderde terug maar ik counterde met een extra versnelling waardoor hij opnieuw wat terrein verloor.

Niet zonder moeite kon ik dan gedurende de resterende kilometers de kloof uitbouwen tot een halve minuut. Jurgen was intussen naar een voorsprong van 2'45" gefladderd !!! Niettemin was ik tevreden met de gelopen tijd van 40'23".

Ik voel dat ik met wat zwaardere snelheidstrainingen nog beter moet kunnen, maar voorlopig blijf ik het relatief rustig aan doen, om dan in oktober de loopkilometers geleidelijk op te drijven. De voorbije week heb ik er toch ook 55 gelopen en zonder (overdreven) protest van de benen, ook de recuperatie na een wedstrijd gaat nu zoals het moet, zondag immers 3u30 gefietst met een goed gevoel, wel wat zere benen maar dat is logisch na de Koninginneloop.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

koninginneloop... 'twas inderdaad een koninging onder de OLC-wedstrijden. Toch weer een schitterende prestatie hoor Dirk !!!

Anoniem zei

Tegen Dereere is weinig tegen tedoen. Ja niet te onderschatten parkoer hé waar we 2maal per week oefenen met Jogging team de olifant.Hopelijk welkom op onze loop. Trouwens ook in het bosje start Monitabalalaan Van Glabbekeschool. Je bent nr 1 in olc ik amper 8ste :-)