zaterdag 15 december 2007

Eindejaarsloop Bredene

4 weken na de marathon was het eens tijd voor een conditietest. Een thuismatch te Bredene dan nog, 12 km met wat duinenpaden en een stuk op het strand. Koud maar prachtig weer, de doortocht op het strand was schitterend mooi...

De 9 en de 12km startten tesamen. Het ontgaat mij trouwens waarom de organisatie 2 afstanden voorziet die niet eens veel van elkaar verschillen, de chaos aan de aankomst loog er nier om.

Bon, in de start kon ik aardig mee, blijkbaar is mijn basissnelheid best in orde. Ploegmaat Frederic (9km) en Steven Broucke (12km) liepen lichtjes uit, ik liep samen met bekenden Kristof Slabbinck en Dominique Verbeke, van kortbij gevolgd door een verbazende Lorenzo Coopman en Gino Denaet.

Bij het ingaan van de duinen was Broucke gaan vliegen en samen met Slabbinck kwam ik tot bij Frederic. Na een goede 6 km kreeg de 12km een extra lus voorgeschoteld : het strand op. Tot onze frustratie zakten we haast overal in het zand, ik heb veel gezigzagd maar vond zelden een wat harder stuk. Steven Broucke liep niet verder uit, en naar het einde toe haalden we hem in (hij vertelde achteraf dat hij niet wou riskeren om verkeerd te lopen...) en tot mijn grote verbazing kwam Gino Denaet aansluiten !

Gelukkig mochten we de terugweg aanvatten op de dijk richting Twins, en Broucke trok direct goed door. Ik kon hem volgen, de anderen moesten passen.

Bij binnenkomst van Bredene moest ik ook de rol lossen, en meter voor meter liep 'm weg. In de laatste kilometers veranderde er dus niets meer, maar ik kon mooi mijn tempo en hoge hartslag 175 vasthouden. Een extra boost zat er niet in.

Tweede plaats dus, op een tiental seconden van de verdiende winnaar. Gezien de eerder weinige en vooral rustige training van de vorige weken blijkt de vorm beter dan verwacht.


Morgen zondag rij ik rondjes in Kasterlee, om de beruchte HEL te volgen...

2 opmerkingen:

N.N zei

't Was leuk om je nog eens te zien Dirk. De bedoeling vandaag was om eens van Gino zijn snelheid te 'proeven', maar het bleek (te) zware kost te zijn ! Om 't simpel te zeggen : Als ik in overdrive ga beschikken jullie gewoon nog over 2 extra versnellingen ... respect

Anoniem zei

na een marathontje zo even 2e plaats lopen en dan nog na Steven Broucke.. amai mene frak !
sterk hoor !