vrijdag 10 april 2009

Ups en downs (bis)

Ja, 'k ben hier nog eens met een berichtje...

De opbouw van de looptrainingen ging in feite redelijk, na een tijdje toch bvb een duurtraining van 11 km gedaan zonder last, maar dan ben ik zomaar gestopt. Eerder door tijdsgebrek en meer zin om te fietsen. Eigenlijk kan je gerust zeggen dat ik voor 't moment zelfs geen goesting heb om te lopen !

Fysiek dan weer de tegenslag gehad van zowat een maand aan een stuk met een zware hoest te hebben gezeten (pas nu lijkt 't bijna verleden tijd), om nu sedert drie dagen antibiotica te nemen (ook sinusitis...).

Sedert mijn vorige bericht heb ik dus vooral gefietst, met een stijgende conditie. Voor de zoveelste keer ook de Ronde van Vlaanderen gereden maar die viel me wel tegen want ik had er echt geen goede benen. Die komen binnenkort wel terug nadat alle bacteriƫn definitief verslagen zijn :-)

't Is nu wat schipperen tussen fietsen of toch maar roeien, ik probeer er toch wat regelmaat in te krijgen. Vorig weekend voor 't eerst in de 8 met stuurman geroeid, efkes wennen maar wel plezant om "in groep" te roeien. Ik had redelijk snel (na een maand of 2) een redelijke techniek onder de knie, maar het is intussen duidelijk dat het veel training zal vergen om echt goed te roeien en ook vooruit te gaan zoals het hoort...

Ik ga in elk geval op de ingeslagen weg verder, met andere woorden : geen loopwedstrijden of duatlons dit jaar. Het is immers duidelijk dat intensief of lang lopen er voor het moment niet inzit.

In feite is het wel een opmerkelijke vaststelling dat ik daar geen probleem mee heb. In het begin keek ik sterk uit naar volledig herstel om meteen weer te kunnen lopen, opbouwen, wedstrijden plannen... maar na verloop van tijd wanneer blijkt dat het allemaal niet de gewenste vaart loopt, neemt de ambitie en de goesting vanzelf af, natuurlijk ook omdat ik mij met fietsen en roeien ook wel amuseer.

Anderzijds heb ik ook zoiets van "Wat moet ik eigenlijk nog bewijzen op mijn leeftijd?" Niet dat ik mij oud of versleten voel, verre van, maar het hoeft allemaal niet zo nodig meer op topniveau te gaan. Het (sport)plezier staat voorop, en zo wens ik het iedereen toe, ook degenen die wedstrijden doen uiteraard !

1 opmerking:

N.N zei

Leuk nog eens iets van je te horen, ik hoop wel dat je uiteindelijk nog terug keert naar de loop- en duatlonsport waar je toch een zekere reputatie geniet ! Je 2h31 marathon was echt een dijk van een prestatie, ik zal nog heel veel mogen trainen om zelfs maar in de buurt te komen ! sy lorenzo