woensdag 18 februari 2009

Ups en downs

2009 heeft totnogtoe niet veel goeds opgeleverd op sportief gebied. 2 tuimelpertes met de MTB begin januari waren een mooie aanzet, en een smerige griep, eind januari, was de zure kriek op de taart.

Toppunt was dan nog dat ik ziek werd tijdens een weekje Costa Blanca, waar ik van plan was om veel zonnige fietskilometers aan elkaar te rijgen. Niet dus...

Het duurde wel even eer ik volledig uitgeziekt was, al bij al bijna 14 dagen, en tegen dan was de motivatie om te trainen zowat verdwenen.

De loopblessure wil maar van geen wijken weten ondanks rust. Vandaar dat er in samenspraak met de kinesist is beslist om toch maar te hervatten en op die manier misschien de lichte pijn (want meer is het niet) te verdrijven. Ik heb intussen 4x 5km gelopen aan een zeer matig tempo (waar is die conditie heen ??) en de last achteraf lijkt toch een beetje af te nemen, dus er is hoop...maar geen illusies. Wekelijks een kilometertje erbij, zo kalm moet ik opbouwen.

De ambities voor 2009 zijn dus beperkt : eigenlijk vormt het roeien de enige uitdaging maar ik denk wel dat ik de techniek binnen een paar maanden wel helemaal onder de knie zal hebben. De voorbije 2 maanden heb ik maar 2x geroeid (wegens valpartijen, vriesweer, ziekte...) maar met de lente in zicht (laat ons hopen!) zijn er goede vooruitzichten...

2 opmerkingen:

Clint zei

hiDirk, jouw ervaring zal wel voor de rust zorgen.. en er later weer staan zoals pakweg twee jaar geleden . Toen was je super rap op de wedstrijden met de jaren die voorbij tikken gaat het plots goed met mijn trainingen bedoel ermee de opbouw en zeer goed gevoel eraan overhouden ook met de nodige rust ertussen in. Good luck wees voorzichtig

Dominique zei

Hey, lang niks gehoord van jou. Frustrerend hé die blessures. Ook ik zit in een sukkelstraatje en geraak maar niet van die pijn af. 3 maand hebben ze mij gegeven om te herstellen. Er resten mij nog 4 weken maar heb niet het gevoel dat de kwetsuur genezen zal zijn. Ondertussen heb ik mijn heil gevonden in het zwemmen.
Hou je goed en een "pijnvrij" herstel.