dinsdag 20 maart 2007

Hermesloop Oostende 18 maart

De zondagse duurrit viel in het water : een regenzone inclusief rukwinden tot 80 km/u ontnamen mij alle zin om ’s morgens op de fiets te kruipen. Het valt me trouwens op hoe moeilijk ik me de laatste tijd kan motiveren om te gaan fietsen, ik word nog een mooi weer-fietser… Ik deed dan maar een kort herstelloopje van 4 km om eens te voelen hoe het met de benen was gesteld, een dagje na de Veloopzwem. Dat viel wel mee, en dus besloot ik om ’s namiddags mee te doen aan de Hermesloop in Oostende, met start op amper 700 meter van mijn deur. Zie http://www.sport-oostende.be/pages/loopcriterium.html


Zowaar Tom Compernolle aan de start ! Voor de rest de bekende gezichten uit het Oostendse Loopcriterium en de gebruikelijke ontspannen sfeer. Geen hagelbuien, maar wel een strakke wind net als gisteren, zodat het toch redelijk lastig werd. Op het menu stonden 2 ronden voor een totaal van 11,7 km. Al na 200 meter koos Compernolle het hazenpad om te winnen met een kilometer voorsprong ! Bij mezelf voelde ik dat de scherpte er na de Veloopzwem wat af was : de start was ietwat trager dan anders, maar na zowat 3 kilometer was ik toch kunnen opschuiven naar plaats 3. Dankzij de forse rugwind lag het tempo op dat stuk onder de 3’10/km. Ik hoopte nog op te schuiven naar rang 2, ingenomen door “ouwe” Geert Deruddere, omdat ik stilaan naderde tot een 30tal meter, maar na het keerpunt en met de wind vol op kop (tempo 3’40/km) moest ik hem toch stilletjes aan laten gaan.



Mijn hartslag bleef de hele wedstrijd een slag of 5 à 8 lager dan gebruikelijk voor een stratenloop, maar ik kon de inspanning wel goed volhouden. De kloof voor en achter mij groeide, dus hoefde ik mij ook niet te forceren, al was het sowieso zwaar op de stukken tegenwind. Uiteindelijk werd ik dus 3e op 30” van Deruddere en op 3’40” van Compernolle. Dik tevreden gezien de wind en de wedstrijd van de dag ervoor. Ik heb me dan toch maar ingeschreven voor de duatlon van Oostende, nu zaterdag 24 maart, al ben ik er niet gerust in wat het fietsen betreft…

Geen opmerkingen: