zondag 3 februari 2008

Thuismatch


De eerste wedstrijd van 2008 was een thuismatch, de corrida van 't sas. Veel schoon volk aan de start, en aan de resultaten te zien zijn er weinigen die deze winter stilgezeten hebben. Sommigen zijn er echt met rasse schreden op vooruit gegaan.

Zelf kan ik tevreden zijn met mijn 6de plaats. Ik startte voor mijn doen als een raket, maar werd toch los uit de voeten gelopen en liep 10de na 500m. Na een km schoof ik op naar plaats 7 op zo'n dikke 50 meter van de kopgroep en die kloof bleef de hele wedstrijd dan zowat dezelfde, op 't einde naderde ik zelfs nog een beetje. Bart Bleyaert was de enige die nog terugviel (duidelijk te snel gestart), zodat ik tevreden 6de werd in 19'41.

Stieperaere klopte verrassend Dereere in de spurt, al hoorde ik later dat Jurgen de hele week niet getraind had... Winnende tijd 19'03, met die achterstand kan ik leven want iedereen liep wel voluit.

Nu volgen een goede tien dagen met zoveel mogelijk loopkilometers, want daarna gaan we een week skieën. Dan nog een weekje heropbouw en daar is Oostende-Brugge al.

5 opmerkingen:

N.N zei

Op de corrida staat iedereen de eerste k's heel scherp. 't Lijkt dan wel een 800meter wedstrijd . Mooi gedaan vandaag en op de 10 miles lap je me vast terug enkele minuten (hopelijk niet veel meer dan 5!) !

Anoniem zei

knap en bravo voor je sterke prestatie

Anoniem zei

iemand die uitgerust is kan normaal beter presteren!
de laatste trainingen hebben geen invloed op de wedstrijd.
Dus de laatste week bepaald niet uw prestatie, het is van de weken voordien!!

Anoniem zei

Eerst en vooral proficiat met uw prestatie , 'kzie dat je duathlons doet en daar zitten meestal erg snelle lopers . Ik moet toegeven dat anoniem wel ergens gelijk heeft en verliezen van davy is wel geen schande , maar uiteraard de beste de dag zelf wint !!!!

Anoniem zei

don't break a leg ;-)
cheers en tot de volgende