maandag 18 augustus 2008

Tijdrit Oostende


Net zoals vorig jaar heb ik dan toch maar meegedaan aan de tijdrit langs het kanaal, wat is er makkelijker dan een start op 200 meter van je deur ?

Na mijn gedwongen opgave in Geel was ik sneller gerecupereerd dan anders. De loopschoenen heb ik zoals gepland in de kast laten staan, van de extra verlofdag op 15 augustus heb ik geprofiteerd om nog eens naar de Vlaamse Ardennen te trekken met Jurgen.

Het is me tegenwoordig toch wel iets met lekke banden, want eerder op de week was ik na 1km lek gereden, en ik was nog maar vertrokken voor mijn opwarming voor de tijdrit en het was alweer prijs !

Dan maar snel een trainingswiel genomen en gelukkig nog net genoeg tijd om wat op te warmen.

Over de tijdrit zelf kan ik uiteraard kort zijn : snel starten en hopen dat je niet stilvalt. Resultaat was een 7e plaats met een gemiddelde van 42,2 km/u en daar kan ik alleen maar tevreden mee zijn want het parcours was wat veranderd met nu 5 (!) keerpunten van 180°.

Vandaag trek ik opnieuw de loopschoenen aan, ik plan om voorzichtig te starten en geleidelijk weer op te bouwen in de hoop dat de knie niet teveel tegenpruttelt.

Volgend weekend trekken we met de familie richting Ardennen, duimen jullie mee voor een mooi zomerweertje ?

Geen opmerkingen: