zondag 1 april 2007

Duatlon Geluwe 1 april






Het was een geslaagde wedstrijd voor Triatlon Duatlon Wetteren ! In het zonnige Geluwe stond de overwinning van Koen Maris in feite op voorhand al vast, meer nog : Koen finishte met bijna 5' bonus op de rest...

De start leek mij nog sneller te gaan als anders en zoals gebruikelijk kon ik een paar snelle starters inhalen. Ik liep deze keer toch wel echt op de limiet (hogere hartslag dan in Oostende), al had ik geen moeite om mijn companen te volgen en ook de kop te nemen, met name Bart Verkaemer, Tom Van Driessche en een op de tanden bijtende ploegmaat Benny Coopmans. Voor ons liepen enkel Jochen Neyrinck en Frederik De Vuyst, maar de kloof was beperkt, zo'n 10 seconden bij de wissel. Achter ons gaapte toch een kloof van bijna 100 meter. Koen had toen haast al een minuut voorsprong (hij liep 3'03/km, wij 3'13/km).

Ik was benieuwd hoe het fietsen mij zou vergaan, want de wind en het golvende landschap maakte het zeker niet makkelijk (als je ziet dat Koen de superman gemiddeld 37,5km/u reed...). Ik reed meteen samen met ploegmaat Benny, die fors doortrok op de brug over de snelweg, en Tom Van Driessche moest meteen overboord. Een kilometer verder hadden we Neyrinck en De Vuyst te pakken. De kasseistrook bergop was niet het dada van de TDW'ers, Neyrinck reed opnieuw wat weg, maar De Vuyst vloog er zo af. Verkaemer voelde blijkbaar de kasseien niet want net op die strook reed hij het gaatje (na een trage wissel) dicht. We haalden Neyrinck snel weer bij en reden dus met vieren goed rond. De samenwerking was vrij goed, al zorgde het lamentabele bochtenwerk van Verkaemer voor onnodige verbrokkeling. Hij reed echter heel goed, vooral op de kasseien, maar woekerde ook met zijn krachten. Benny en ik speelden het verstandig door geen zottigheden uit te halen.

In de laatste ronde ging het tempo er toch een beetje uit en ik begon de kilometers te voelen. De vermoeidheid was er en ik voelde toen al dat de laatste loopproef op karakter zou zijn. Met nog 2 km voor de boeg werden we bijgehaald door De Waele en Van Gompel, die er zelfs in slaagde om nog weg te rijden en een tiental seconden te nemen.

Mijn wissel was OK maar ik voelde dat het overleven zou worden. Benny en Jochen liepen stilletjesaan verder weg, ik had het echt zwaar en moest serieus op de tanden bijten, want ik wou de top-5 plaats niet laten schieten. Halfweg kwam Van Gompel zichzelf tegen zodat ik nog een plaats opschoof. Benny vocht zich prachtig naar de tweede plek voor Jochen.

Ik was content dat ik er was ! Lang geleden, maar na de meet moest ik toch even languit gaan liggen om te bekomen... Vorige week kon ik tijdens de laatste 5km nog knallen, maar vandaag na 40km op een moeilijk parcours was het toch even anders ! Moe maar tevreden, meer zat er vandaag niet in. Volgende afspraak wellicht in Ruddervoorde.

En nu verhuizen !

Uitslag vind je hier : http://www.triathlon.be/uitslagen/2007/view_uitslag_vtdl.asp?wed_id=5

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Schitterende wedstrijd weer Dirk! Succes met de verhuis!

Roel

Anoniem zei

VERHUIZEN? ga je naar 't zeetje gaan wonen? of komt het zeetje naar schellebelle?