zondag 1 juli 2007

Konterdamloop

De Konterdamloop bracht qua uitslag een kopie van de wijkloop van de nieuwe stad. 2e op exact 30" van Stieperaere.

Het wedstrijdverloop was in feite saai. Er stond een heel sterke tegenwind in de eerste honderden meters en er werd niet gek gestart zodat ik spontaan de koppositie innam maar zonder forceren. Niemand nam over, tot Stieperaere na een goede kilometer fors versnelde. Ik reageerde onmiddellijk, maar metertje per half metertje moest ik de kloof laten. Zelfde scenario voor mijn achtervolgers.

De resterende 10km groeide de kloof voor en achter mij, maar ik bleef goed doorlopen, al was het maar voor de eer om niet teveel achterstand aan mijn broek te krijgen. Ook voelde ik mij deze keer echt fris en kon ik goed tegen de wind in beuken. Een gemiddelde tempo van 3'17/km in die wind zegt genoeg denk ik. Volgens mijn GPS 11,55 km in 37'58.

Gisteren, zaterdag, een rustdag, en omdat de benen precies wel goed aanvoelen vertrek ik straks naar Bellem voor een duatlon (6-38-3). 't Is al geleden van het BK op 19 mei, ik ben eens benieuwd wat het zal geven...

1 opmerking:

Johan zei

Zeer sterk gelopen hoor Dirk!Als je maar 30 seconden moet toegeven op Davy Stiepelaere (iemand die veel jonger is en in bloedvorm verkeert)is dat schitterend zeg.
Van mezelf ben ik minder tevreden want ik ben veel te vlug gestart en ik was al na 1 kilometer door mijn beste krachten heen.Zodoende zag ik mijn drie concurrenten van bij de olifant mij passeren en kon ik niet meer aanklampen.
Maar de volgende wedstrijd zal ik wat trager starten zodat beter mijn krachten kan doseren.
Allee sportieve groetjes en tot bij een volgende wedstrijd.