zondag 27 september 2009

Duatlon Ronse

Vandaag stond de duatlon van Ronse op het programma. Helaas opnieuw een korte en dus sprintduatlon, maar aangezien de loopsnelheid stilaan terug is had ik er toch hoop op om dicht te eindigen vandaag.

De start was zoals gebruikelijk (lees : de eerste 400m onder 70") en eveneens zoals gebruikelijk kon ik niet mee met de top 10. Het zal evenmin verbazen dat ik nadien een lichte remonte kon doen en uiteindelijk na 3km kon wisselen als 11de, maar toch een halve minuut na de top 5.

Op de fiets draaide het niet zoals in Wetteren, ik zat echt wel op de limiet in de eerste 2 ronden. Eddy Buts sloot aan en reed een ronde later van ons weg, ik had niet de benen en adem om mee te gaan, jammer want het parcours was met een mooie helling wel mijn ding. Vooraan was de wederoptredende Woestenborghs aan een solonummer bezig en hij zou ogenschijnlijk zonder moeite winnen.

Het viertal na hem bleef binnen handbereik maar in het groepje van 9 waarin ik zat was er onvoldoende samenwerking, zodat we wisselden op nog steeds 30".

Ik maakte de beginnersfout om als (voor)laatste de wissel in te duiken. Doordat ik ook als 1 van de weinigen van schoenen wisselde had ik meteen 50 meter achterstand op de rest. Deze keer wou ik echt wel eens diep gaan (in tegenstelling tot in Wetteren) en ik kon 4 atleten remonteren. Ploegmaat Wesley De Mulder klampte aan en ik zag nog 3 atleten binnen handbereik maar in de laatste kilometer plafonneerde ik toch wat. Wesley had nog een goede eindsprint en werd 8e. Ik werd 10e, op amper 5" van de 7e plaats (en 30" van het podium). Domme wissel dus...

Toch ben ik zeer tevreden omdat ik op 't einde de 3e snelste looptijd realiseerde, zie :
http://www.triathlon.be/uitslagen/2009/view_uitslag_vtdl.asp?wed_id=70 Niet onlogisch dat ik na de aankomst wel wat tijd nodig had om te bekomen :)

Hiermee zit het duatlonseizoen er nu wel snel op, jammer dat er geen langere afstanden op de kalender stonden in september...

Volgend weekend een specialleke !

Geen opmerkingen: