maandag 22 oktober 2007

Massaloop De Olifant

Gezien de beslissing om een marathon te lopen, door sommigen als waanzin bestempeld omwille van de korte voorbereiding, doch door de meesten enthousiast onthaald, waren de weekendplannen wat aangepast.
Geen toertocht op en rond de Koppenberg op zaterdag, wel 's morgens een mooie tocht door de plaatselijke duinen en bossen gedaan. Zo zat er 's namiddags nog wat jus in de benen voor de afsluiter van het Oostends Loopcriterium.
Prachtig rustig herfstweer, nu je het zegt in feite ideaal weer voor een marathon...
Ik heb de wedstrijd gelopen met als doel op de intensiteit van een marathon te lopen. Afgaande op tabellen allerhande, kan je immers theoretisch berekenen wat je marathontijd kan zijn.
De test was alvast zeer positief, want het gelopen tempo ging gedurende de 10 km moeiteloos. Dat het na 30 km niet meer zo vlot zal gaan, wil ik gerust geloven, zeker gelet op het parcours...
Ik wil echter vooral de fout niet maken om te snel te starten. Als ik terugdenk aan de halve marathon van Kasterlee van vorig jaar, en de demarrages van de samen met mij gestarte marathonlopers (alsof het een 10 km wedstrijd was...), wel, zo ga ik het niet aanpakken. Gewoon op tempo starten en hopen dat het kan worden volgehouden tot aan de meet.
Nu, we zijn er nog niet : er moeten nog vele kilometers getraind worden, en de blessures loeren om de hoek...

1 opmerking:

Anoniem zei

Dirk, die Marathon zul je, enfin...denk ik, wel onder de 3 uur kunnen uitlopen. Al blijft zo'n allereerste Marathon toch wel een groot vraagteken ! Even afwachten dus...
Veel succes !